Г-н Кобонпю, разкажете ни Вашата история, как започна всичко? Кога е създадена марката Кенет?
Израснах от най-ранна възраст сред дизайна на мебелите, защото майка ми имаше малка мебелна работилница в задната част на къщата, където сътворявах собствените си играчки като дете за наслада на майка ми. Осъзнах, че искам да продължа да създавам неща, които правят хората щастливи, така че като възрастен, това е, което преследвах. Отидох в Института Прат в Ню Йорк, за да изучавам индустриален дизайн, а след това работих в Италия и Германия, преди да се върна в Себу през 1996 г, за да управлявам фабриката на майка ми. Моята търговска марка е официално създадена през 2001 г., която днес означава природа, красота, функция и уникален процес, който използва естествени материали и традиционни занаяти.
През къде минава пътя от семейната работилница в Себу до резиденциите на Анджелина Джоли, Брад Пит и много други холивудски знаменитости.
Брад Пит и Анджелина Джоли купиха мебелите Voyage, Croissant, Dragnet и Pigalle чрез нашия дистрибутор в Лос Анджелис. Връщайки се назад във времето, изминатия път на моята марка е нещо, с което се гордея. Подобно на много други предприятия, нещата не започнаха гладко за нас. Но с упорита работа, всеотдайност и правилните хора, най-накрая стигнахме до нашата цел, Холивуд ни забеляза и ето ме сега тук, разговарям с Вас.
Откъде идва Вашата страст към дизайна? Каква е Вашата философия за дизайн? Има ли място или личност, които Ви вдъхновяват и Ви дават сили за творчество?
Всичко започна с майка ми, която е страстен дизайнер. Страстта също така идва и от желанието ми да правя красиви неща, които доставят радост на хората. Вярвам, че дизайнът е жив процес, който непрекъснато се трансформира в отговор на променящия се свят. Проектирам според своя вкус, който се развива заедно с това, което ме вдъхновява. Вдъхновявам се от най-баналните неща до най-вълнуващите места, които съм посетил, от природата като център на всичко това.
Моля, разкажете ни повече за себе си и за успеха си днес. Знаем, че сте носител на престижни награди в областта на интериорния дизайн, коя е най-ценната ви награда?
Всяка награда, която получавам, е еднакво важна за мен. Зарежда ме още повече и ме вдъхновява да се отличавам в своята област. Но ако трябва да избирам, биха били онези, които отразяват признанието към личността ми като филипинец. Спечелената първа награда „Дизайн за Азия” през 2005 г. за моята страна и наградата „Дизайнер на годината“ в първото издание на „Къща и предмет Азия“ през 2014 г.
Коя е любимата Ви творба, проектирана от Вас? Разкажете ни за нея. Споделете с нас колко време е необходимо, за да създадете нов модел от самото начало до реализирания продукт?
Гордея се с всичките си творби и ми е трудно да определя любима. Въпреки че има аспекти от всяка, които обичам като обработката на тъканите на Bloom и кралското качество на Peacock, което също е модерна интерпретация на любимата класика. Дизайнът може да започне абсолютно различно от окончателния продукт в концептуализацията, преди да бъде направен. Моят екип и аз обикновено измисляме малки триизмерни модели и разработваме заедно дузини шаблони. След това изграждаме реални модели, използвайки най-основните материали. Обикновено това отнема около 8 месеца до една година, за да завършим напълно продукта. Когато разработвах колекцията Bloom например, ми отне почти три години от концепцията до последния прототип. Търсенето на материали, които да бъдат точно каквито ги искахме, отнеме много време. По време на производството една часте може да мине през 8 различни цеха, вариращи от дървообработка, тъкане, довършителни работи, боядисване на ръце до формоване.
Как влияят технологичните иновации върху работата Ви? На ръка ли чертаете или ползвате компютър?
Хартията и моливът са най-важното в кабинета ми без които не мога. Дизайнът е плавен процес, но екипът ми и аз обикновено работим с материали и създаваме концепции около тях. Ние сме от доста старата школа, за това първо работим с прототипи, използвайки хартиени макети, глинени форми и други подобни. Тъй като производственият ни процес е ръчен, процесът ни на проектиране също е ръчен.
И накрая, какви са тенденциите за интериорния и екстериорния дизайн, на кои материали разчитате най-вече?
Хората днес оценяват автентичността. Искат продукти, които имат човешко докосване и които са уникални и специални по начин, по който са изработени индивидуално с помощта на естествени материали, а не са машинно изработени. Иновативните екологичните проекти ще продължат да са в тенденция, тъй като околната среда е много важен фактор. За градинската мебел винаги е била характерна тъкана и формована пластмаса. Хората са се уморили от изкуствения облик, така че сега съществува тенденция, която използва по-меки материали като плат. Но Светият Граал обмисля как да изработва естествени материали като бамбук, дърво и плат, устойчив на атмосферни условия.Аз използвам естествени материали като ратан, абака и бамбук в повечето си дизайни, както и полиетилен за нашите мебели на открито. Избирам материали, които са налични, естествени, устойчиви, силни и ковки, и са безвредни за околната среда.